Veelgestelde vragen

RESERVEREN

Hoe kan ik een wagen reserveren?

Je kan het best via onze website jouw meest geprefereerde wagen reserveren. Via https://www.rentor.be/auto-lijst/ kan je gebruik maken van onze filters- en sorteermogelijkheden om zo de beste wagen te vinden in je buurt. Ga naar https://www.rentor.be/auto-lijst/ en maak gebruik van alle filters die voor jou van toepassing zijn. Je kan op onze homepage https://www.rentor.be ook direct de productcategorie selecteren die je wenst te huren (personenwagen, minibus, bestel- en verhuiswagen, aanhangwagen, vrachtwagen of mobilhome). 

Eens je hebt beslist welke wagen je wilt huren, kan je via de knop “Prijs aanvragen” al jouw gegevens invullen. De knop “Prijs aanvragen” vind je terug bij iedere wagen onder de foto. Onderstaande foto toont op welke knop je moet drukken om een gepersonaliseerde prijs aan te vragen voor jouw gewenste huurperiode.

Reserveren

Eens je het contactformulier hebt ingevuld, ontvang je een mail met de bevestiging van jouw huuraanvraag. Hierin kan je nogmaals jouw ingevulde gegevens controleren. In geval van een fout, kan je de mail beantwoorden of naar info@rentor.be mailen met jouw fout. 

Hierna gaan wij aan het werk om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk jouw gepersonaliseerde prijsofferte krijgt. Eens je de prijsofferte ontvangen hebt, beslis je best zo snel mogelijk om deze wagen effectief te huren. Veel huurwagens worden namelijk al een hele tijd op voorhand gereserveerd! 

Voor dringende zaken mag je ook steeds mailen naar: info@rentor.be of bellen naar: +32471626059. Wij helpen jou dan zo snel mogelijk verder!

Heb ik de wagen direct gereserveerd als ik mijn gegevens achterlaat bij “Prijs aanvragen”?

Neen, wij vragen de beschikbaarheid na voor jouw gewenste wagen en afhaallocatie. Alsook maken we een prijsofferte aan zodat jij perfect weet hoeveel het jou zal kosten! Na het ontvangen van de prijsofferte beslis je best zo snel mogelijk om de wagen vast te leggen. Alleen dan ben je zeker om jouw gewenste wagen te krijgen.

Wat als de wagen die ik wil huren niet meer beschikbaar is?

Als jouw gewenste wagen niet meer beschikbaar is op de afhaallocatie die je selecteerde, proberen we ervoor te zorgen om een wagen van een andere locatie tot jouw locatie te sturen. Als deze wagen ook niet meer beschikbaar is op andere locaties, zullen we je een prijsofferte opsturen van een gelijkaardig model. 

Hoe vroeger je jouw huuraanvraag doet via Rentor, hoe zekerder je bent van jouw gewenste wagen! Sommige categorieën zijn altijd al heel snel volledig volledig volgeboekt. Snel jouw gewenste wagen vinden via https://www.rentor.be/auto-lijst/ is de boodschap!

Kan ik de huurperiode aanpassen?

Dit is afhankelijk van de verhuurmaatschappij bij wie je de wagen reserveerde. Op onze Partners pagina kan je jouw verhuurmaatschappij selecteren en daar kan je deze informatie terugvinden.

Kan ik mijn reservatie annuleren?

Dit is afhankelijk van de verhuurmaatschappij bij wie je de wagen reserveerde. Op onze Partners pagina kan je jouw verhuurmaatschappij selecteren en daar kan je deze informatie terugvinden.

Wat is er allemaal inbegrepen in de huurprijs?

Dit verschilt per wagen en per verhuurmaatschappij. In de meeste gevallen is er steeds een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) inbegrepen in de huurprijs. Er zijn ook telkens een aantal gratis kilometers inbegrepen, dit varieert per wagen en per verhuurmaatschappij, deze informatie kan je terugvinden bij iedere wagen. Daarnaast verschilt het per verhuurmaatschappij wat inbegrepen is in de huurprijs. Sommige verhuurmaatschappijen zullen meer standaard inbegrepen hebben in hun huurprijs. Bij andere zul je hiervoor misschien nog extra moeten betalen.

Op onze Partners pagina kan je jouw verhuurmaatschappij selecteren en daar kan je deze informatie terugvinden. Ook kan je daar de informatie gemakkelijk vergelijken tussen de verschillende verhuurmaatschappijen.

Krijg ik gegarandeerd de wagen die ik koos op Rentor?

Wij kunnen niet met 100% zekerheid garanderen dat je de wagen zult krijgen die je koos. Soms gebeuren er onverwachte zaken in het wagenpark waardoor je niet altijd de wagen krijgt die je koos. Hierbij is het belangrijk te vermelden dat je altijd een gelijkaardige wagen zult ontvangen. 

Sommige verhuurmaatschappijen werken met categorieën waarin hun wagens zich bevinden. Als je dus een wagen reserveerde uit een bepaalde categorie en deze is niet meer beschikbaar, krijg je een andere wagen uit dezelfde categorie.

Wij doen uiteraard steeds ons best om de wagen te reserveren die je koos!

AFHALEN EN TERUGBRENGEN

Wat moet ik allemaal meenemen bij het afhalen van de huurwagen?

Ook dit is verschillend per verhuurmaatschappij. Wat je zeker moet meenemen is jouw geldig rijbewijs en identiteitskaart. Neem voor de zekerheid ook jouw betaalkaart mee.

Hoe verloopt de terugbrenging van het voertuig?

Je brengt het voertuig stipt terug voor het afgesproken moment met de verhuurder. Dit bespreek je het beste met de verhuurmaatschappij zelf of je kan bij de algemene voorwaarden controleren hoe het werkt bij jouw verhuurmaatschappij. 

Wanneer je de wagen terugbrengt, dient hij volledig proper te zijn. Dit langs de binnen- en buitenkant. Indien de wagen niet proper is kan hiervoor mogelijks een meerprijs aangerekend worden. 

Vaak wordt er met het principe ‘vol-vol’ gewerkt voor het brandstofniveau. Je haalt de wagen af met een volle brandstoftank en zo lever je hem ook weer in. Dit varieert per verhuurmaatschappij.

Kan ik mijn voertuig binnenbrengen na de openingsuren?

Dit dien je af te spreken met jouw verhuurmaatschappij. Op sommige locaties vind je een speciale kluis om de sleutels te deponeren. Bespreek dit vooraf goed met jouw verhuurmaatschappij over hoe en wanneer je de wagen terugbrengt.

Kan ik mijn huurwagen binnenbrengen op een andere locatie van de verhuurmaatschappij?

Sommige verhuurmaatschappijen hebben meerdere locaties. Als je de wagen op een andere locatie wilt terugbrengen, wordt er mogelijk een meerprijs gevraagd. Deze voorwaarden kan je vinden op onze Partners pagina.

BETALEN EN WAARBORG

Gebeurt de betaling via Rentor?

Neen, de betaling gebeurt via jouw verhuurmaatschappij. Je volgt dan ook de betaalvoorwaarden van jouw verhuurmaatschappij.

Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?

Afhankelijk van jouw verhuurmaatschappijen zijn er verschillende betaalmethoden. Bekijk de Partners pagina om te controleren welke betaalmethoden mogelijk zijn bij jouw verhuurmaatschappij.

Wanneer gebeurt de betaling?

Afhankelijk van jouw verhuurmaatschappijen zijn er verschillende betaal tijdstippen. Bekijk de Partners pagina om te controleren welke betaal tijdstippen mogelijk zijn bij jouw verhuurmaatschappij. 

Meestal zal de factuur gemaakt worden na het terugbrengen van de wagen.

Dient er een waarborg betaald te worden?

Er zal telkens een waarborg gevraagd worden voor het huren van een wagen. Deze varieert per type wagen en de gewenste huurperiode. 

Hoeveel bedraagt de waarborg?

Dit varieert per verhuurmaatschappij en per wagen. Bekijk de Partners pagina om te controleren welke waarborgen dienen betaald te worden bij jouw verhuurmaatschappij. 

Wordt de waarborg terugbetaald (en wanneer)?

Mogelijks worden nog extra kosten van de waarborg gehouden (bijvoorbeeld extra kilometers gereden die niet inbegrepen zaten, brandstoftank niet volledig vol, wagen is vuil … ). De verhuurmaatschappij zal hier telkens open over communiceren welke kosten er mogelijks nog bijkomen. Na het afhouden van de kosten wordt de waarborg terugbetaald. 

De waarborg mag je na enkele werkdagen terug verwachten. De exacte termijn vind je op de Partners pagina.

BESTUURDERSINFO EN RIJBEWIJS

Welke rijbewijs heb ik nodig om een wagen te huren?

  • Rijbewijs A: Motorfietsen
  • Rijbewijs B: 
    • Wagens
    • Aanhangwagens tot 750 kg
    • Minibus (maximum 8 passagiers + 1 bestuurder)
  • Rijbewijs BE:
    • Aanhangwagens tot 3500 kg
  • Rijbewijs C: Vrachtwagens

Hoe oud moet ik zijn om een wagen te huren?

Dit is afhankelijk van de verhuurmaatschappij bij wie je de wagen reserveerde. Op onze Partners pagina kan je jouw verhuurmaatschappij selecteren en daar kan je deze informatie terugvinden.

BRANDSTOF, KILOMETERS EN BUITENLAND

Is de brandstof inbegrepen in de prijs?

Dit is afhankelijk van de verhuurmaatschappij bij wie je de wagen reserveerde. Op onze Partners pagina kan je jouw verhuurmaatschappij selecteren en daar kan je deze informatie terugvinden.

Meestal wordt er gewerkt volgens het ‘vol-vol’ principe. Je krijgt de wagen met een volle brandstoftank en je dient de wagen ook in te leveren met een volle brandstoftank. Bij niet naleven van dit principe kan er mogelijks een meerprijs dienen betaald te worden. 

Zijn alle kilometers inbegrepen in de huurprijs?

Meestal zijn er niet ongelimiteerd kilometers inbegrepen in de huurprijs. Afhankelijk van de verhuurmaatschappij en het type wagen krijg je een bepaald aantal kilometers inbegrepen in de huurprijs. Extra kilometers dienen betaald te worden per kilometer. 

Mag ik naar het buitenland rijden met mijn huurwagen?

Dit is afhankelijk van de verhuurmaatschappij bij wie je de wagen reserveerde. Op onze Partners pagina kan je jouw verhuurmaatschappij selecteren en daar kan je deze informatie terugvinden.

Meestal mag je wel met je huurwagen naar alle EU-landen.

VERZEKERING, SCHADE EN BOETES

Welke verzekering is inbegrepen in de huurprijs?

Dit is afhankelijk van de verhuurmaatschappij bij wie je de wagen reserveerde. Op onze Partners pagina kan je jouw verhuurmaatschappij selecteren en daar kan je deze informatie terugvinden.

Bij sommige verhuurmaatschappijen zit er standaard een omniumverzekering, bij anderen niet. Wij adviseren wel om telkens de omniumverzekering te nemen zodat de kosten bij eventuele schade veel lager liggen. 

De burgerlijke aansprakelijkheid is telkens wel inbegrepen in de huurprijs. 

Welke vrijstelling is inbegrepen in de huurprijs?

Dit is afhankelijk van de verhuurmaatschappij bij wie je de wagen reserveerde. Op onze Partners pagina kan je jouw verhuurmaatschappij selecteren en daar kan je deze informatie terugvinden.

Wat moet ik doen bij een ongeval?

Blijf steeds kalm. Zoek een veilige plaats langs de weg en vul het Europees aanrijdingsformulier in. Wij adviseren telkens een proces-verbaal op te laten maken door de politie. 

Contacteer zo snel mogelijk jouw verhuurmaatschappij om dit te laten weten. Zij zullen je verder helpen. 

Wie is verantwoordelijk om de boetes te betalen?

De boetes dienen telkens door de huurder betaald te worden. Betaal de boetes steeds op tijd zodat er geen extra kosten worden aangerekend. 

loading